Identifikační karty (IK)
- Novinky
- Úřední hodiny
- Obecné informace – hromadný výdej karet studentům 1. ročníku
- Pokyny pro nastupující studenty
- Pokyny pro nastupující zaměstnance
- Typy identifikačních karet a jejich způsoby využití
- Poplatky
- Kauce a výdej karet
- Prodloužení platnosti ISIC
- FAQ – často kladené dotazy
- Informační memorandum pro stávající držitele ISIC a ITIC
- Mobilní aplikace pro držitele průkazů ISIC, ITIC a ALIVE
- Způsoby využití IK
- Soubory ke stažení a nahlédnutí
- Kontaktní osoby
Novinky
V akademickém roce 2024/2025 se již nebudou na průkazy ISIC / ITIC lepit validační známky. Prodloužení platnosti proběhne digitálně.
Po zápisu do dalšího ročníku stačí uhradit prodloužení ve STAGu a nová platnost se během pár dnů zobrazí v aplikaci Alive App.
Bližší info:
https://www.isic.cz/clanek/novinky/jak-na-prodlouzeni-platnosti-prukazu-bez-revalidacni-znamky-a-kde-uz-je-to-mozne/
Úřední hodiny
Úřední hodiny na pracovišti IK | ||
Pondělí | 9.00 - 11.30 | 13.00 - 14.00 |
Úterý | Dle dohody | |
Středa | 9.00 - 11.30 | 13.00 - 14.00 |
Čtvrtek | 9.00 - 11.30 | 13.00 - 14.00 |
Pátek | 9.00 - 11.30 |
|
Vždy kontrolujte dostupnost kanceláře IK v rezervačním systému.
Prosím rezervujte si termín návštěvy na adrese https://rezervace.upol.cz/karty.
Dotazy zadávejte prostřednictvím HelpDesku (http://helpdesk.upol.cz) – kategorie "Identifikační karty a prodloužení platnosti ISIC/ITIC".
Obecné informace – hromadný výdej karet studentům 1. ročníku
Informaci o možnosti převzetí své vytisknuté karty dostane student prostřednictvím emailu. S návštěvou místa výdeje karet je nutné vyčkat na tuto zprávu. Teprve poté je karta fyzicky připravena k vyzvednutí. Email bude obsahovat odkaz na rezervační systém pro objednání termínu vyzvednutí karty.
Student může také ověřit, zda jeho karta byla vytisknuta, na www.portal.upol.cz. Zde po přihlášení a zadání jména a příjmení ve vyhledávacím řádku, nalezne číslo karty a datum výroby.
Mimo období hromadného výdeje je možné si identifikační kartu vyzvednout v kanceláři identifikačních karet v úředních hodinách.
Pracoviště IK je otevřeno pro studenty a zaměstnance na základě registrace termínu v rezervačním systému https://rezervace.upol.cz/karty nebo na základě předchozí telefonické dohody. V nutných případech se obraťte na HelpDesk, email karty@upol.cz nebo volejte na telefon 585631840.
Pokyny pro nastupující studenty
Student nastupující na UP si po obdržení Oznámení o navržení přijetí ke studiu otevře svou elektronickou přihlášku na adrese https://prihlaska.upol.cz .
(Přihlašovací údaje jsou stejné jako při podávání přihlášky.)
Potom postupuje takto:
- Vybere si typ identifikační karty (průkaz studenta – dále jen IK) v menu Výběr karty (viz Typy identifikačních karet).
- Nahraje svoji fotografii pasového formátu. Černobílé fotografie nejsou přípustné, stejně jako fotografie z profilu, s předměty zakrývajícími obličej, málo kontrastním nebo nevhodným pozadím apod.
- Zahraniční studenti musí vždy použít první rodný kód přidělený v ČR.
- Udělí souhlas se zpracováním osobních údajů.
- Odešle žádost o IK tlačítkem ve stejném formuláři.
- Po úspěšném odeslání žádosti o IK se zobrazí studentovi platební údaje rovněž v menu Výběr karty – část Platba.
- Po odeslání poplatků spojených s výběrem IK již nelze změnit typ IK. V tomto případě je nutná domluva s kanceláří IK, a to buď přes HelpDesk anebo osobně.
- Pro zhotovení IK je nutné zaplatit uvedené poplatky spolu s odesláním žádosti, a to co možná nejdříve.
- Po obdržení emailu s informací o zhotovení karty lze kartu vyzvednout na uvedeném výdejním místě. Informaci lze ověřit po přihlášení na Portálu UP a zadání jména a příjmení do vyhledávácího řádku, pokud je karta vyrobena, nalezne zde student číslo karty a datum zhotovení. Karta není v den tisku aktivní.
Upřesňující informace:
Pro tvorbu karet je nutné odeslat žádost o IK se zvoleným typem a zaplatit uvedené poplatky , aby se včas zajistil tisk karet pro všechny nastupující studenty k hromadnému výdeji karet. Pozdější zaslání žádosti či platby bude mít vliv na termín vyhotovení IK. Studenti dodatečně přijatí ke studiu si zvolí typ karty, uhradí ji online a odešlou žádost o vystavení IK, a to ihned po obdržení rozhodnutí o přijetí.
Studenti, kteří již vlastní kartu z předchozího studia na UP Olomouc, nemusí hradit novou kauci, nemusí posílat novou žádost (výjimka v případě studia na LF nebo FZV, viz „Musím žádat o novou kartu, když ji už mám z předchozího studia na UP?“); u průkazu ISIC stačí po zahájení akademického roku prodloužit jeho platnost uhrazením validace ve STAGu (pokud máte zájem jej využívat pro mezinárodní slevy, prodloužení platnosti není povinné).
Studenti, kteří mají dosud platný ISIC vystavený na jiné škole, by si měli zažádat o nový průkaz ISIC vydávaný na UP Olomouc, neboť jejich stávající nelze využívat v informačním systému UP. Lze zažádat i o standardní modrou UP kartu, pokud však nadále budete chtít využívat studentských slev po vypršení platnosti ISIC karty ze střední školy, bude následně nutné uhradit poplatek za přetisk na ISIC UP. Je tedy vhodné si jej zařídit rovnou při nástupu do studia.
Povinností studenta je změnit si typ průkazu ISIC na standardní modrou kartu UP při změně typu studia z prezenční formy na neprezenční.
Vzhledem k tomu, že účastník CŽV nežádá prostřednictvím elektronické přihlášky, musí se dostavit do kanceláře IK. Zde vyřídí vše osobně.
Pokyny pro nastupující zaměstnance
Pro vyřízení karty zaměstnance je nutné se po podepsání pracovní smlouvy dostavit do kanceláře identifikačních karet. Zda je možné kartu vytisknout zkontrolujete zadáním jména a příjmení do vyhledávácího řádku na https://portal.upol.cz/. Pokud zde své jméno nenajdete, pak ještě nebyly veškeré údaje zpracovány personálním oddělením.
S sebou si přineste fotografii pasového formátu, v papírové podobě nebo elektronicky tak, abyste byli schopni nám ji zaslat na email karty@upol.cz (je možné i předem). USB flash disky ani jiná média nemůžeme z bezpečnostních důvodů přijmout.
První tisk karty zaměstnance je zdarma. V případě ztráty či zničení se platí 200 Kč při vyřizování nové karty v kanceláři IK.
Při ukončení pracovního poměru musí kartu zaměstnanec vrátit osobně v kanceláři IK nejpozději do 3 dnů od ukončení PP. Tento text je i ve Smlouvě o výpůjčce identifikační karty.
Společně s kartou dostává nový zaměstnanec k podpisu 3x výtisk Smlouvy o výpůjčce identifikační karty. Jeden je určen pro zaměstnance, druhý výtisk je určen pro personální oddělení – zaměstnanec doručí osobně, anebo vnitřní poštou UP. Třetí podepsaná smlouva zůstává v kanceláři IK.
Login – pro přihlášení do Portálu UP: V záhlaví Smlouvy o výpůjčce identifikační karty je uvedeno ID uživatele pro přihlášení do Portálu UP a přidělená emailová adresa. Další informace, např. o nastavení hesla, naleznete v Průvodci zaměstnance: https://www.upol.cz/zamestnanci/prakticke-rady/pruvodce-zamestnance/.
Heslo do Portálu je totožné i na univerzitní email. Ten je uveden, stejně jako login do Portálu UP, v záhlaví Smlouvy o výpůjčce IK.
Vstupy se nastavují na základě mailové žádosti vedoucího katedry anebo správce budovy (dle zvyklostí dané fakulty). V emailové žádosti směrované od vedoucího/správce musí být uvedeno číslo karty, jméno a příjmení a požadované vstupy.
S dotazem ohledně vstupů se obracejte nejlépe na sekretářku Vaší katedry.
Mimo standardní kartu zaměstnance je možnost vytisknout také bezčipovou kartu zaměstnance nebo pro pedagogy kartu ITIC, více informací v následujícím oddílu.
Typy identifikačních karet a jejich způsoby využití
- ISIC
Jediný celosvětově uznávaný doklad prokazující statut studenta. Na UP je vydáván studentům prezenčního studia, kteří si o něj požádali. Student při nástupu ke studiu obdrží ISIC s mezinárodní platností nejen do konce daného akademického roku, ale do konce následujícího kalendářního roku, tj. až 16 měsíců.
ISIC plní dvě funkce – jednak umožňuje přístup ke všem aplikacím na UP jako karta standardní, rovněž se s ní lze prokazovat i mimo UP a využívat i velké množství výhod – slevy (nákup, stravování, vzdělávání), vstupné, cestování, ubytování, příspěvky na průkaz ISIC u bank, atd. (více na http://www.isic.cz).
Studentům Lékařské fakulty a studentům Fakulty zdravotnických věd se tiskne ISIC rozlišený barevným pruhem na rubové straně karty. Z této strany jim slouží ISIC zároveň jako jmenovka ve FN Olomouc.
Pro následující akademické roky lze v informačním systému STAG uhradit prodloužení platnosti ISIC. Prodloužená platnost se po úspěšném zpracování platby a evidenci v databázi automaticky zaktualizuje v aplikaci Alive App. Prodloužená platnost se na plastovém průkazu neuvádí – validační známky se již nevydávají. Zakoupení prodloužení platnosti není na UP povinné. Pokud si student neprodlouží platnost průkazu ISIC, nemůže se prokazovat platným mezinárodním průkazem mimo UP Olomouc a je vyřazen z národní databáze platných průkazů ISIC. Na UP však zůstává karta plně funkční ve smyslu průkazu studenta. - Standardní karta studenta UP
Je průkaz studenta určený převážně pro všechny studenty neprezenčního studia, ale i studenty prezenční formy studia, kteří nežádají o mezinárodní průkaz ISIC. Využití karty je pouze na UP. Různé typy této IK jsou rozlišeny podle způsobu využití popisným pruhem na pravé straně karty, např. student-ostatní, student-prezenční. Elektronická platnost průkazu studenta (Standardní karta UP pro studium prezenční, kombinované, distanční, CŽV, U3V apod.) v univerzitních informačních systémech je automaticky aktivována po zápisu do vyššího ročníku a IK je platná po celou dobu studia. - Standardní karta UP
Obdobná funkce jako standardní karta studenta UP, je určena pro účastníky celoživotního vzdělávání, Rigorózního studia, Univerzitu třetího věku (U3V). Karta rozlišena popisným pruhem „ostatní“. - Karta zaměstnance
Kartu zaměstnanec využívá pro potřeby stravování v menze, ke vstupům do budov a na pracoviště, k výpůjčkám knih, platbám v bistrech FreshUP. Na Lékařské fakultě anebo Fakultě zdravotnických věd lze s kartou chodit i do jídelny Fakultní nemocnice Olomouc, ale v tomto případě se musí jít zaměstnanec zaregistrovat do kanceláře FNOL, vedle jídelny. Platné jsou podmínky FNOL. Pozor, na kartě zaměstnance od pracovního úvazku rovno nebo více než 3h/den je stravné dotované zaměstnavatelem a nastaven volný účet, kdy měsíční útrata je následně stržena ze mzdy. Při ztrátě či odcizení je tedy nutné neprodleně nahlásit ztrátu (prostřednictvím HelpDesku, telefonicky nebo mailem) a kartu zablokovat.
Od roku 2007 je vydávána zaměstnancům zdarma a ti, kteří mají kartu vydanou před tímto rokem, obdrží vratnou kauci zpět při ukončení pracovního poměru a jejím vrácení.
Mimo UP se kartou může zaměstnanec prokazovat ve Vědecké knihovně Olomouc (VKOL), kde slouží jako čtenářský průkaz. Více informací na http://www.upol.cz/zamestnanci/ . - Bezčipová karta zaměstnance
Bezčipová karta zaměstnance je určena pro osoby v pracovně právním vztahu k UP, kteří jsou zároveň studenty UP a dle zákona o vysokých školách jsou držiteli průkazu studenta UP. Bezčipová karta slouží pouze pro účely čerpání slev a výhod u externích poskytovatelů benefitů. První karta je zdarma a platí pro ni, stejně jako u čipové karty zaměstnance, povinnost jejího vrácení v kanceláři IK při ukončení pracovního poměru.
Vydává se pouze na žádost zaměstnance. Je určena k prokázání příslušnosti k UP. Vstupy pro zaměstnance či stravování v menze lze nastavit na platnou studentskou kartu s čipem. Zaměstnanecké ceny stravného musí být řešeny na personálním oddělení (souhlasný podpis se strháváním stravného ze mzdy). Vizuálně je od běžné čipové karty zaměstnance odlišena piktogramem. - Bezkontaktní klíčenka s čipem
Zaměstnanci mají nad rámec identifikační karty možnost zažádat také o bezkontaktní klíčenku s čipem, a to za jednorázový poplatek 100 Kč včetně DPH. Tato klíčenka však slouží pouze pro vstupy, nelze ji využít v menze ani jiných službách spojených s čipovou kartou. Kompletní podmínky naleznete ve smlouvě o užívání bezkontaktní klíčenky s čipem v sekci Soubory ke stažení a nahlédnutí. - ITIC
Průkaz ITIC (International Teacher Identity Card) je jediný mezinárodně uznávaný doklad učitelské profese. Může být vydán pouze akademickým pracovníkům UP s pracovním poměrem v minimálním rozsahu 0,5 úvazku uzavřeným na dobu neurčitou, případně určitou, v takovém případě však minimálně na dobu 12 měsíců. Platnost licence ITIC trvá od 1. září příslušného kalendářního roku do 31. prosince následujícího kalendářního roku. Poté lze platnost karty prodlužovat na CVT v kanceláři identifikačních karet. Pro tisk karty ITIC je na rozdíl od karty zaměstnance nutné vyplnit žádost. Karta ITIC nahrazuje standardní UP kartu zaměstnance, funguje rovnocenně v rámci přístupového systému. Informace k využití slev na http://www.upol.cz/zamestnanci/ a http://www.isic.cz. - Karta absolventa
Karta absolventa se získává po registraci do Klubu absolventů zdarma. Po předložení karty absolventa je možný nejen volný vstup do knihoven UP a získání slev na jazykových kurzech nebo sportovních lekcích pořádaných univerzitou, ale i mimo UP jsou s externími partnery nasmlouvány různé benefity. Více informací k získání karty a ke Klubu absolventů na http://absolventi.upol.cz - Karta seniora
Karta seniora je určena zaměstnancům přecházejícím z pracovního poměru na UP do starobního důchodu a lze ji využít pro stravování v menze a služby knihoven UP. Tisk karty je zdarma.
Následující typy karet nejsou opatřeny fotografií, ale pouze piktogramem (nevydávají se v kanceláři IK, ale na žádost příslušné organizace):
- Karta pro menzu
Slouží pro potřeby stravování. Vyřizuje se a je vydávána Správou kolejí a menz (tř. 17. listopadu 54). - Karta pro vstupy do budov UP. Vyřizuje se a vydává na příslušné fakultě.
- Parkovací karta UP
K přístupu na parkoviště v prostorách FN Olomouc.
Poplatky
KAUCE za kartu | 200 Kč |
ZTRÁTA / ODCIZENÍ karty - standardní UP | 200 Kč |
ZTRÁTA / ODCIZENÍ karty - ISIC/ITIC | 550 Kč |
ZNIČENÍ karty | 200 Kč |
ZMĚNA příjmení / titul / fotografie | 150 Kč |
ZMĚNA z UP karty na ISIC (150 Kč poplatek za změnu typu karty + 350 Kč za mezinárodní licenci) | 500 Kč |
Prodloužení platnosti ISIC/ITIC | 350 Kč |
Prodloužení platnosti ISIC
Preferovaný způsob úhrady prodloužení platnosti ISIC je přes platební bránu na Portálu STAGu. Sekce „Moje studium" – „Moje údaje“, oddíl „Prohlížení plateb studenta“, "Závazky studenta vůči škole", řádek: Prodloužení platnosti ISIC, použitím tlačítka „zaplatit online“, a to platební kartou.
Poplatek za validaci lze uhradit i převodem (č. účtu: 19-1096330227/0100) pomocí QR kódu nebo ručně se správně vyplněným variabilním symbolem (který je uveden v oddílu „Prohlížení plateb studenta“), a to od začátku září. V tomto případě trvá zpracování platby přibližně 5 pracovních dnů.
Prodloužená platnost se po úspěšném zpracování platby a evidenci v databázi automaticky zaktualizuje v aplikaci Alive App. Prodloužená platnost se na plastovém průkazu neuvádí – validační známky se již nevydávají.
Prodloužení platnosti ISIC slouží pro zařazení do národní databáze platných průkazů ISIC a k ověření platnosti u poskytovatelů slev. Poplatek lze uhradit vždy až po zápisu do vyššího ročníku. Platba, a tudíž i prodloužení mezinárodní platnosti průkazu ISIC, není povinná, ovšem ISIC bude sloužit pouze jako studentský průkaz na UP.
Informační memorandum pro stávající držitele ISIC a ITIC
Vážení držitelé karet ISIC a ITIC,
společnost GTS ALIVE s.r.o. se počínaje akademickým rokem 2021/2022 rozhodla rozšířit průkaz ISIC/ITIC také o digitální podobu průkazu a o osobní účet držitele průkazu. Ke každému platnému průkazu ISIC/ITIC se tak bude automaticky generovat osobní účet držitele (MŮJ ÚČET) a zároveň bude mít držitel možnost využívat digitální průkaz v mobilní aplikaci ALIVE APP.
Kromě osobních údajů, které byly společnosti GTS ALIVE s.r.o. ze strany Univerzity Palackého v Olomouci poskytovány doposud podle uzavřené Smlouvy o výpůjčce identifikační karty, je pro fungování takto nově začleněných komponent průkazu (digitální průkaz, osobní účet) nezbytné také poskytnutí elektronické podoby fotografie držitele průkazu a poskytnutí e-mailu držitele průkazu (e‑mailu přiděleného uživateli Univerzitou Palackého v Olomouci).
Poskytnutí fotografie je nezbytné pro řádné zobrazení digitálního průkazu ISIC/ITIC a s ohledem na možnost kontroly identity držitele digitálního průkazu (např. poskytovatelem služeb). Poskytnutí e‑mailu je nezbytné pro zasílání přístupových údajů k osobnímu účtu držitele karty ISIC/ITIC. Společnost GTS ALIVE s.r.o. tedy považuje poskytnutí e-mailu a fotografie za nezbytné pro další poskytování svých služeb průkazu ISIC/ITIC jeho stávajícím držitelům i novým zájemcům o vystavení průkazu.
V případě, že nesouhlasíte s poskytnutím své fotografie v elektronické podobě či údaje o e‑mailové adrese společnosti GTS ALIVE s.r.o., není již dle sdělení společnosti GTS ALIVE s.r.o. možné dále čerpat služby spojené s průkazem ISIC/ITIC. V takovém případě Vás proto prosíme, abyste tedy neprodlužovali trvání platnosti průkazu ISIC/ITIC.
Pokud neprodloužíte trvání platnosti průkazu ISIC/ITIC, Váš průkaz ISIC/ITIC i nadále slouží jako průkaz studenta/zaměstnance Univerzity Palackého v Olomouci.
Děkujeme za pochopení.
Mobilní aplikace pro držitele průkazů ISIC, ITIC a ALIVE
Uživatelé si mohou v aplikaci zobrazit digitální průkaz, všechny slevy, soutěže a svá cestovní pojištění. Digitální verze průkazu je platná v dopravě a u poskytovatelů slev. Studenti, učitelé i zaměstnanci školy tak mohou mít svůj průkaz a všechny jeho výhody vždy po ruce.
- Digitální ISIC platí v dopravě včetně státem nařízené slevy pro studenty.
- Uplatnění slev u benefitních partnerů a vyhledávání slev dle lokalizace.
- Upozornění na expiraci průkazu.
- Možnost uložit si oblíbené slevy.
- Přehled aktuálních pojištění a jejich platnosti.
- Číslo průkazu čitelně a přehledně stále před očima.
Aplikace ALIVE APP je zcela zdarma a dostupná ke stažení v APP STORE a GOOGLE PLAY.
Více informací o aplikaci najdete na https://www.aliveapp.cz .
Upozorňujeme uživatele, že tvůrcem aplikace je společnost GTS ALIVE s.r.o., a aplikace nemá žádné funkční napojení na UP. Elektronická verze průkazu slouží pouze k prokazování u poskytovatelů slev, nelze ji využít v rámci žádného ze systémů Univerzity Palackého (menza, knihovna, vstupy do budov, otevírání skříněk apod.).
Způsoby využití IK
Uvnitř UP:
- stravovací systém v menze
- platba ve FreshUP bistrech
- knihovny
- kopírky
- vstupní systémy do budov a učeben
Mimo UP slouží:
- k vyřízení průkazu dopravce u DPMO
- jako čtenářský průkaz Vědecké knihovny v Olomouci (VKOL)
Kompletní databázi všech ISIC slev najdete na: https://www.isic.cz/slevy/
Soubory ke stažení a nahlédnutí
- Informační memorandum pro stávající držitele ISIC a ITIC v českém jazyce
- Informační memorandum pro stávající držitele ISIC a ITIC v anglickém jazyce
- Žádost o vystavení identifikační karty UP Olomouc (Průkaz ITIC) v českém jazyce
- Žádost o vystavení identifikační karty UP Olomouc (Průkaz ITIC) v anglickém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro studenty v českém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro studenty v anglickém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro zaměstnance v českém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro zaměstnance v anglickém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro účastníky CŽV v českém jazyce
- Smlouva o výpůjčce pro účastníky CŽV v anglickém jazyce
- Smlouva o užívání bezkontaktní klíčenky s čipem
- Návod na používání IK v českém jazyce
- Návod na používání IK v anglickém jazyce
Kontaktní osoby
Vedení Oddělení uživatelské podpory a provozu CVT: | |
Mgr. Leoš Jurásek MBA + 420 585 63 1822 leos.jurasek@upol.cz | |
Kancelář identifikačních karet: (dveře 1.20a) Mgr. Lucie Vítková + 420 585 63 1840 karty@upol.cz |