Univerzita otevírá nový mezinárodní magisterský program zaměřený na digitální společnost

Ilustrační foto: Freepik.com
Monday 12 May 2025, 7:30 – Text: Michal Zych

Digitalizace, umělá inteligence a nové technologie zásadně proměňují způsob, jakým žijeme, pracujeme i komunikujeme. Univerzita Palackého proto otevírá navazující magisterský studijní program Digital Society, Social Innovation and Global Citizenship (DIGISOC) připravený společně s univerzitami v Innsbrucku a Neapoli. Studentům poskytne klíčové dovednosti pro budoucnost od nejlepších odborníků ze tří univerzit, díky kterým porozumí nejen technologiím, ale i jejich dopadu na společnost. Jeho akreditaci na konci dubna schválila Rada pro vnitřní hodnocení UP, přihlášky se přijímají do konce června.

Program DIGISOC reaguje na rostoucí potřebu odborníků schopných orientovat se v dynamicky se měnícím prostředí digitální společnosti. Studium bude probíhat výhradně v angličtině a v hybridní formě, která kombinuje online výuku s prezenčními bloky. Součástí programu jsou i mezinárodní mobility, praxe a letní školy. Studenti tak získají nejen akademické znalosti, ale i cenné mezikulturní zkušenosti a schopnost pracovat v mezinárodních týmech na univerzitách, ale i ve firmách a dalších institucích.

Na UP bude výuka probíhat pod záštitou právnické fakulty ve spolupráci s PřF a FF. Univerzita Palackého bude garantovat výuku práva (mj. mezinárodního a digitálního), sociální a ekonomické geografie či oblasti médií a komunikace, na níž se bude podílet i Neapolská univerzita Fridricha II. Ta dále zajistí výuku sociologie či sociální pedagogiky. Partneři z Univerzity Innsbruck budou zodpovídat za oblasti Digital humanities, IT a digitálních platforem.

Důraz je kladen na rozvoj kritického myšlení, interdisciplinárních přístupů a schopnosti využít digitální nástroje v rámci společensky odpovědných inovací. Absolventi najdou uplatnění v různých oblastech – od veřejné správy přes neziskový sektor až po technologické firmy a mezinárodní organizace.

„Studijní program je jedním z klíčových výstupů projektu Euridice. Těší mě, že se nám tento milník podařilo připravit tak, aby první studenti mohli nastoupit už letos v září. Dalším výstupem projektu budou například kurzy celoživotního vzdělávání pro akademiky i veřejnost, které budou ohodnoceny mikrocertifikáty,“ říká Markéta Šemberová, koordinátorka projektu Euridice na UP.

Projekt Euridice, a tím i studijní program by nevznikly bez předchozího navázání úzké spolupráce v evropské univerzitní síti Aurora. „Naplňujeme tak záměr Evropské komise, aby evropské univerzity úzce spolupracovaly nejen ve vědě a výzkumu, ale i vzdělávání, například právě formou společných studijních programů. Zároveň se ucházíme o prestižní certifikaci European Degree Label, která zajišťuje uznatelnost diplomu ve všech zemích Evropské unie a zvyšuje konkurenceschopnost absolventů na mezinárodním trhu práce,“ doplňuje hlavní řešitel projektu Euridice na UP Michal Malacka. 

Zájemci o studium v programu DIGISOC se mohou těšit na výuku vedenou experty z různých evropských univerzit, přístup k aktuálním výzkumům a možnost stát se součástí aktivní mezinárodní komunity. Přihlášky jsou otevřené do konce června, připravena jsou také online informační setkání pro zájemce. Základní informace v češtině jsou k dispozici na webu UP, kompletní pak na oficiálním webu v angličtině

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)