Univerzita oslaví 75 let své novodobé existence

75. výročí znovuobnovení olomoucké univerzity připomenou zvony olomouckých kostelů.
Foto: Vojtěch Duda
Friday 12 February 2021, 13:29 – Text: (red)

V neděli 21. února si Univerzita Palackého připomene polokulatých 75 let od svého znovuobnovení po druhé světové válce. Na počest této události se v 15 hodin rozezní zvony kostelů sv. Mořice, sv. Michala a sv. Václava, stejně jako tomu bylo v únoru roku 1946. Mimo to se v rámci tzv. Akademického týdne uskuteční i několik dalších akcí – desátý ročník výzvy Daruj krev s rektorem, přednáška absolventky Kateřiny Pešatové nebo vyhlášení výsledků Cen rektora.

Tradiční události Akademického týdne UP, jako je například Reprezentační ples Univerzity Palackého, se letos vzhledem k aktuální epidemické situaci konat nemohou. Organizátoři nicméně připravili alespoň online varianty některých bodů programu. „Navzdory pandemii jsme se rozhodli Akademický týden realizovat alespoň v omezené online podobě. Nejen studenti a zaměstnanci si budou moci zpoza obrazovek užít například přednášku naší absolventky Kateřiny Pešatové, vedoucí Odboru kultury a památkové péče Krajského úřadu Středočeského kraje, nebo se seznámit s laureáty výročních Cen rektora,“ vyjmenovala Gabriela Sýkorová Dvorníková, tisková mluvčí univerzity. Mezi oceněnými jsou nejen autoři vybraných odborných publikací z řad akademických pracovníků, ale také studenti, které rektor tradičně odměňuje za nejlepší bakalářské, diplomové a vědecké práce a za nejhodnotnější sportovní výkony v předešlém roce.

Kvíz i videa pro lepší náladu

Online nástroje využila univerzita i v přípravě odlehčenějšího programu Akademického týdne. V příštím týdnu spouští například novou webovou platformu pro sdílení a archivaci stovek videí z univerzitního prostředí. Morálku a náladu nejen akademiků a studentů má pak pozvednout motivační „dvacatero“. „Jde o dvě desítky videí, v nichž jsme oslovili osobnosti naší univerzity i ty s univerzitou spřátelené, aby nám nabídli povzbuzující slova v této nelehké době. Těšit se můžeme na videa nejen s našimi pedagogy a vědci, ale také s lékaři, umělci a dalšími motivátory,“ popisuje koncept Sýkorová Dvorníková.

Nejen své vědomosti, ale především důvtip pak může široká veřejnost otestovat u speciálního online univerzitního kvízu, který vznikl ve spolupráci s populárním formátem Hospodského kvízu. Téma je nasnadě – Univerzita Palackého a Olomouc. Odkaz na kvíz, k jehož hraní potřebujete jen internet, bude zveřejněn v pondělí 15. února na webu www.akademickytyden.upol.cz.

Daruj krev aneb Modrá je dobrá

Jedinou tradiční akcí, která se uskuteční fyzicky a pochopitelně za přísných hygienických opatření, bude desátý ročník výzvy Daruj krev s rektorem. Té se během čtyř pracovních dní zúčastní zhruba šedesátka studentů a zaměstnanců univerzity. „Běžně by to bylo téměř třikrát tolik, ale musíme respektovat stávající opatření olomouckého transfuzního oddělení. I tak nás těší, že téměř polovinu registrovaných tvoří prvodárci,“ dodal z pozice univerzitního koordinátora akce Ondřej Martínek. Jen za poslední tři roky se přitom množství dárců krve z řad studentů a zaměstnanců UP téměř ztrojnásobilo. V roce 2020 podstoupili téměř tisíc odběrů krve nebo krevní plazmy. Více o akci v tomto článku a na www.daruj.upol.cz

Program a informace k Akademickému týdnu UP najdete na www.akademickytyden.upol.cz.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)